ما در جامعهای زندگی میکنیم که افراد آن درکهای متفاوت، اخلاق گوناگون و طبعها و مزاجهای متفاوت از هم دارند، بنابراین طبیعی است که در برخوردها و روابط اجتماعی خویش با دیگران، شاهد برخوردها و رفتارهای نادرستی باشیم. در اینگونه موارد نظر اسلام، این است که در برابر بدرفتاریهای دیگران با عفو و گذشت برخورد کنیم. اساساً چگونه میتوان در جامعهای که رفتارهای متفاوت در آن مشاهده میشود، بدون صبر و روحیة گذشت، زندگی کرد؟ کدام یک از ما عیبی نداریم؟ کدام یک از ما دوست نداریم عیب و رفتار ناپسند ما مورد گذشت از سوی دیگران قرار گیرد؟ کدام یک از ما دوست نداریم خدا او را ببخشد؟ اگر چنین است، پس باید مردم را ببخشیم و در برابر بدرفتاریهای دیگران با روحیة گذشت، برخورد نمائیم. تا خدا ما را ببخشد. خداوند متعال در قرآن کریم میفرماید: «باید بخشش کنید و بدرفتاریهای دیگران را نادیده بگیرید، آیا دوست نمیدارید خداوند شما را ببخشد؟ و خداوند بخشنده و مهربان است.» حال که پاسخ سؤال به طور کلی روشن گردید و دانستیم که از نظر اسلام در وهله اوّل باید در برابر بدرفتاریهای دیگران با عفو و گذشت برخورد کنیم، شایسته است پیرامون این اصل اخلاقی و موارد کاربُرد آن نکاتی را یادآور شد.»
.: Weblog Themes By Slide Skin:.
در برابر بدرفتاریهای دیگران چگونه برخورد کنیم؟...
ما را در سایت در برابر بدرفتاریهای دیگران چگونه برخورد کنیم؟ دنبال میکنید